Instagram trends

Drie Instagram-trends

In 2018 heeft Instagram grote stappen gemaakt op het gebied van persoonlijke accounts. Tegenwoordig kun je shoppen of een samenwerking aangaan om meer volgers te bereiken. Het is vrij wel zeker dat in de toekomst het nog harder zal gaan met de veranderingen en je dus niet kunt achterblijven met trends. In deze blog vertel ik je er alles over!

AR-filters

Één van deze trends zijn AR-filters. Misschien heb je het al wel eens gezien, want zowel nationaal als internationale personen maken al gebruik van deze functie. Het is een groot thema die dit jaar op de conference van Facebook was met de focus op Augmented Reality (AR). De filters komen overeen met de filters van Snapchat en plakken kattenoortjes of vele andere effecten rond of op je gezicht. Designers en influencers kunnen sinds kort ook zelf, samen met Facebook, een filter ontwerpen. Zo kun je van het filter van je favoriete celebrity ook gebruiken. In principe is het idee van de AR-filters een goede marketingstunt om eigenlijk viral te gaan.

AR-filters Instagram

Instagram story’s

Ze zijn tegenwoordig niet meer weg te denken, de story’s op Instagram. Nadat Snapchat enkele jaren geleden bekend werd met het plaatsen van foto’s en video’s op je account, die na een paar seconde of 24 uur niet meer te zien waren, heeft Instagram dit idee overgenomen en een geheel eigen draai eraan gegeven. Samen met de AR-filters die gekoppeld zitten aan de story kun je je gezicht en je omgeving helemaal veranderen en creëer je zelf wat je wilt uitstralen via je story. Zo laat je je volgers zien waar jij op dit moment mee bezig bent. Veel influencers maken hiervan gebruik. In samenwerking met een bedrijf maken zij creatieve story’s om hun volgers over te halen om het product te kopen. Dit zal de komende jaren ook steeds meer gaan worden.

Verticale video

Film jij nog liggend? Liggend filmen is namelijk helemaal verleden tijd. Als je niet bent opgegroeid met de generatie van Instagram, Snapchat en TikTok, heb je het waarschijnlijk totaal gemist. Steeds meer social media apps willen van het verticale filmen af, omdat gebruikers van deze apps in een horizontale stand naar beneden scrollen waardoor er niet snel gedraaid zal worden om liggend iets te kijken. Via de story’s en IGTV kun je ook tegenwoordig niks meer anders dan staand filmen. Het is de bedoeling dat een gebruiker snel een video kan bekijken zonder daar enige moeite voor hoeven te doen. Met het staand filmen kan dat! Doordat steeds meer app hiermee inspelen zal dit de komende tijd zeker meer gaan worden.

Instagramstories

Geef een reactie

feedback_caps.png